Cilt: 13 Sayı: 2, 26.06.2024

Yıl: 2024

Araştırma Makalesi

Doç. Dr. Ahmet ERDEM TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji
Doç. Dr. Ali TÜRKDOĞAN Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi 0000-0003-0216-5426
Matematik Eğitimi
Doç. Aysel ARSLAN SIVAS CUMHURIYET UNIVERSITY 0000-0002-8775-1119
Eğitim, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitimde Program Geliştirme, Eğitimde Program Değerlendirme, Hayat Boyu Öğrenme, Yetişkin Eğitimi, Eğitim Felsefesi
Doç. Dr. Burcu DURMAZ Süleyman Demirel Üniversitesi
Özel Yetenekli Eğitimi, Matematik Eğitimi
Doç. Dr. Derya GÜL ÜNLÜ İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Yeni Medya, İletişim Çalışmaları, Sosyal Medya Çalışmaları
Dr. Öğr. Üyesi Emine SEÇİL KARAMUKLU Sivas Cumhuriyet Üniversitesi
Zihinsel Engelli Eğitimi
Doç. Dr. Emine ÇETİNEL ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ 0000-0001-5957-5886
Örgütsel Davranış, Örgüt Kültürü, Eğitim Üzerine Çalışmalar, Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik Antropolojisi, İş ve Örgüt Sosyolojisi, Yönetim Sosyolojisi, Yönetim Psikolojisi
Öğretim Görevlisi Emine Merve USLU Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Bölümü 0000-0001-9727-4160
Eğitim Felsefesi, Eğitim Sosyolojisi, Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitim
Dr. Öğr. Üyesi Emre LAÇİN HATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ PR. 0000-0003-0262-1743
Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi, Eğitim, Özel Yetenekli Eğitimi, Zihinsel Engelli Eğitimi
Dr. Arş. Gör. Emre Musa TURHAN NIGDE OMER HALISDEMIR UNIVERSITY, FACULTY OF EDUCATION
Eğitim
Doç. Dr. Emrullah AKCAN GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, NİZİP EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0002-5492-4159
Göçmen Kültürü Çalışmaları, Çok Kültürlü ve Kültürlerarası Çalışmalar, Sınıf Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Ensar YILDIZ Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi 0000-0003-3741-1121
Okul Öncesi Eğitim, Matematik Eğitimi, Eğitim
Prof. Dr. Erdal BAY GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, GAZİANTEP EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0001-8273-1031
Eğitim, Eğitim Programları ve Öğretim, Yükseköğretimde Program Geliştirme ve Yeterlilikler, Eğitimde Program Değerlendirme, Eğitimde Program Geliştirme
Dr. Esin HAZAR Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eğitim Programları ve Öğretim
Doç. Dr. Faruk Caner YAM TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ, REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK ANABİLİM DALI 0000-0001-8392-9576
Eğitim, Ölçek Geliştirme, Okul Psikolojik Danışmanlığı, Psikolojik Danışmanlık Eğitimi, Eğitim Psikolojisi, Kariyer Danışmanlığı, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Prof. Dr. Fatma TEZEL ŞAHİN GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Okul Öncesi Eğitim
Doç. Dr. Fatıma Firdevs ADAM CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Doç. Dr. Gökhan ARASTAMAN HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
Eğitimde Liderlik, Eğitim Planlaması
Doç. Dr. Güler GÖÇEN KABARAN MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitimde Program Değerlendirme, Eğitim, Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitimde Program Geliştirme, Hizmetiçi Eğitim, Öğretim Teknolojileri
Yrd. Doç. Dr. Gülgün UZUN ERCİYES ÜNİVERSİTESİ
Okul Psikolojik Danışmanlığı
Örgüt Kültürü, Strateji
Doktora Kübra YAŞAR YILMAZ ŞEHİT PİYADE ONBAŞI ORHAN TEZCAN İLKOKULU 0000-0003-1114-0853
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Dr. Mehmet Akif BİRCAN Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Matematik Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi
Doç. Dr. Mesut BÜTÜN Sivas Cumhuriyet Üniversitesi
Matematik Eğitimi, Eğitim
Doç. Dr. Metehan KUTLU VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ 0000-0003-4468-6094
Zihinsel Engelli Eğitimi, Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi, Eğitim
Psikolojik Danışmanlık Eğitimi, Okul Psikolojik Danışmanlığı, Eğitim
Doç. Dr. Mustafa ÖZGENEL İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
Eğitim Yönetimi, Eğitim, Hizmetiçi Eğitim, Eğitimde Liderlik
İlköğretim, Sınıf Eğitimi
Eğitim, Çocuk Gelişimi Eğitimi
Doç. Dr. Oğuz GÜRBÜZTÜRK İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretim Tasarımı, Eğitimde Program Değerlendirme, Eğitimde Program Geliştirme
Doç. Dr. Selman ABLAK Sivas Cumhuriyet Üniversitesi 0000-0001-8538-1292
Sosyal Bilgiler Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Serdar SÖNMEZ TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ 0000-0002-9050-3570
Otizm ve Spekrum Bozukluğu Eğitimi, Zihinsel Engelli Eğitimi, Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi
Doç. Dr. Taha YAZAR DİCLE ÜNİVERSİTESİ ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ
Değerler Eğitimi, Eğitim
Doç. Dr. Talip ÖZTÜRK Ordu Üniversitesi Eğitim Fakültesi 0000-0003-3543-0468
Tarih Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi, Eğitim
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba PÜRSÜN TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
Eğitim
Dr. Yasemin KUZU Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
Eğitim, Ölçek Geliştirme, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Kültürlerarası Ölçek Uyarlama
Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi, Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi (Diğer), Temel Eğitim, Sınıf Eğitimi
Doç. Dr. Zehra Sedef KORKMAZ ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ
Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitim
Duygusal gelişim, Çocuk Gelişimi Eğitimi, Dil Edinimi, Okul Öncesi Eğitim, Bilişsel Gelişim
Doç. Dr. Ömer Bilgehan SONSEL GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0001-5814-4363
Müzik Performansı, Müzik Eğitimi, Müzik (Diğer), Eğitim
Sosyal Bilgiler Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Övgü ÖZPARLAK KARABÜK ÜNİVERSİTESİ
Müzik Eğitimi, Eğitim, Müzik, Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk
Prof. Dr. Özlem DURGUN İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ, İKTİSAT FAKÜLTESİ 0000-0003-1404-0225
Enflasyon, Makroekonomik Teori, İslam Ekonomisi, İstihdam, Kalkınma Ekonomisi - Makro, Kayıt Dışı Ekonomi, Para-Bankacılık, Para Politikası
Doç. Özlem ÜZÜMCÜ HASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-0589-5312
Eğitim, Eğitim Programları ve Öğretim
Dr. Öğr. Üyesi Özlem ŞENER Bartın Üniversitesi
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Doç. İsmail YELPAZE KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Prof. Dr. Şafak KAYPAK MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
Kentsel Politika
Dr. Şengül PALA KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Okul Öncesi Eğitim

Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisinin amacı, eğitim alanında ve disiplinler arası çalışmalarda yüksek akademik standartlarda bilime katkı sağlamak, evrensel bir bakış açısı ile dünyada olan gelişmeleri takip etmek, ülkemizde eğitim alanında değişimleri ve ihtiyaçları tespit etmek ve özgün çözümler üretmek, eğitim kuruluşları, meslek kuruluşları ve toplumun ulusal ve uluslar arası gelişimlerine destek olmak ve bu alanlarda Türkçe ve İngilizce dillerinde hazırlanmış çalışmalara yer vererek kaynak oluşumuna destek olmaktır.


Dergimiz ‘Hakemli Dergi’ statüsünde yılda dört sayı olarak; Mart, Haziran, Eylül ve Aralık aylarında yayınlanmaktadır.

Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim ve yetişkin eğitimi alanlarını doğrudan ilgilendiren deneysel, inceleme ve derleme yazılarını kapsamaktadır. Fen eğitimi, Okul Öncesi Eğitimi, Eğitim Bilimleri, İlköğretim Matematik, Ortaöğretim Matematik, Sınıf Öğretmenliği ve bu alanlarla disiplinler arası çalışmalara yer veren uluslararası hakemli bir dergidir. Derginin yayın dili İngilizce ve Türkçe’dir.

1. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisine değerlendirilmek üzere gönderilecek çalışmaların aşağıda belirlenen yazım kurallarına uygun olarak hazırlanması gerekmektedir.

2. Yayın dili Türkçe ve İngilizcedir.

3. Bir çalışmanın uzunluğu ana metin, kaynakça ve ekler dahil 8.000 sözcüğü aşmayacak biçimde hazırlanmalıdır.

4. Dergiye gönderilecek çalışmalarda kısa özet Türkçe ve İngilizce 150-200 sözcük olmalı ve ayrıca en az 5 adet anahtar sözcük yer almalıdır. Ayrıca Türkçe ve ya İngilizce gönderilecek çalışmaların tümünde 750-1000 sözcük arası İngilizce/ Türkçe uzun özete de yer verilmelidir. Uzun özet içermeyen makaleler değerlendirme sürecine alınmayacaktır. Özgün araştırma makalelerinde uzun İngilizce/ Türkçe özet; amaç, yöntem, bulgular, tartışma ve sonuç alt başlıklarını içermelidir.

5. Yazılar, Word formatında ve dergi şablonumuza göre sisteme yüklenmelidir.
Dergi Şablonu: https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/25900

6. Gönderilen tablo ve şekillerin derginin sayfa boyutları dışına taşmaması ve APA-7 stiline uygun olmasına dikkat edilmelidir. Bir tablo veya şekil bir sonraki sayfaya taşmamalıdır. Eğer sayfa sonuna geliyor ve bir kısmı taşıyorsa takip eden sayfaya yerleştirilmelidir. Ayrıca tablo ve şekillerde 10 punto ve tek aralık kullanılmalıdır.

7. Ampirik çalışmalara ait ana metin giriş, yöntem, bulgular, tartışma ve sonuç bölümlerini içerebilir. Yöntem kısmında desen, evren ve örneklem, çalışma grubu ya da katılımcılar, veri toplama araçları ve verilerin analizi vb. alt bölümleri bulunmalıdır.

8. Derleme türü çalışmalarda konu özgün ve güncel olması ve problem açık bir şekilde ortaya konulmalı, ilgili alan yazın etkili bir biçimde analiz edilmeli ve tartışılmalıdır. Daha önce üzerinde çalışılmış, alana yenilik getirmeyen ve kritik bir bakış açısı içermeyen derleme çalışmaları kabul edilmeyecektir.

9. Kaynakça, metin içi atıflar, başlıklar, tablolar, şekiller için APA (7. Baskı) stili kullanılmalıdır.

10. Sisteme yüklenen dosyanın içerisinde ve dosya adında yazar(lar)a ait bilgiler bulunmamalıdır. Microsoft Word belgelerinde Dosya menüsünden Genel > Seçenekler sekmesinden kullanıcı adı kaldırılmalı ve yazarı belirlemeyi mümkün kılacak bilgiler yer almamalıdır. 

11. Yayınlanmak için kabul edilen makalelere yönelik Etik Taahhütnamesi aşağıda sunulmuştur.
Etik Taahhütnamesi: https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/17578

12. Tüm aday makaleler gönderilmeden önce iThenticate© ve Turnitin© gibi yazılımlarla taranmalı ve bu tarama raporları makale ile birlikte sunulmalıdır. Tüm makalenin benzerlik oranı %20'den aşağıda olmalıdır. CUED akademik aşırmacılık taşıyan tüm aday makaleleri editörlük aşamasında reddetme hakkına sahiptir.





Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi aşağıda belirtildiği üzere Etik Kurul Onayı olmayan makaleleri değerlendirmeye almayacaktır.

TR Dizin tarafından “Etik Kurul Onayı” ile ilgili 06/03/2020 tarihinde yapılan bilgilendirme aşağıda sunulmuştur. Dergimize çalışmalarını gönderecek yazarlarımızın bu bilgilendirmeyi dikkate almasını rica ederiz.

Tüm makaleler için etik kurul izni gerekli midir?

Hayır. Kriterlerde de “Etik Kurul İzni gerektiren” makaleler olarak belirtilmektedir.

Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar aşağıdaki gibidir.
· Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar
· İnsan ve hayvanların (materyal/veriler dahil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanılması,
· İnsanlar üzerinde yapılan klinik araştırmalar,
· Hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar,
· Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışmalar,

Ayrıca;
· Dergilerde yayımlanacak makalelerde etik kurul izini ve/veya yasal/özel izin alınmasının gerekip gerekmediği makalede belirtilmiş olmalıdır. Eğer bu izinlerin alınması gerekli ise, izinin hangi kurumdan, hangi tarihte ve hangi karar veya sayı numarası ile alındığı açıkça sunulmalıdır.
· Çalışma insan ve hayvan deneklerinin kullanımını gerektiriyor ise çalışmanın uluslararası deklarasyon, kılavuz vb. uygun gerçekleştirildiği beyan edilmelidir.”



Dergimizde yayımlanmakta olan çalışmalar ön inceleme, kör hakemlik süreci ve editöryal süreç olmak üzere üç önemli aşamadan geçmektedir. Hakemlik sürecinde her makale en az iki hakem tarafından incelenmektedir. 


Dergimizde yayımlanan makalelerden herhangi bir ücret talep edilmemektedir.

e-ISSN: 2147-1606

14550        14551